تبلیغات
نسیم دانش بروجرد

نسیم دانش بروجرد
اللهم عجل لولیک الفرج 
روش قضاوت عملکرد(همکاران گرامی جهت تدریس درس فارسی/هدیه/ریاضی/ مطالعات وعلوم می توانید استفاده نماید.)

مراحل این روش تدریس به صورت زیر میباشد:

در ابتدا دانش آموزان را بر اساس علائق مشترک گروه بندی میکنیم  

۱ - انتخاب موضوع و اعلام آن به کلاس.

۲ - هر کدام از دانش آموزان نظرات خود را روی برگه ی جداگانه ای می نویسد.

۳ -زمانی را اختصاص میدهیم که گروه هم فکری کنند و به جمع بندی کلی برسند.

۴ - نظرات نهایی گروه را  روی تخته سیاه  به تفکیک نام گروه مینویسیم و آن ها را بررسی میکنیم .

۵ - معیار های استاندارد و درست  وعلمی را به کلاس اعلام میکنیم .

۶ - نظرات دانش آموزان را با معیار ها مقایسه میکنیم.

۷ - به دانش آموزان فرصت  قضاوت میدهیم.

۸ - جمع بندی و نتیجه گیری کلی بر اساس توافق با  دانش آموزان .


اعضای تیم با توجه به شرایط و محتوای مناسب به انتخاب آموزگار یا به صورت تصادفی تعیین می شود.

فعالیت مناسب جهت این روش را می توان از دروس مختلف انتخاب کرد .

این قسمت تفکر دانش آموز را به خوبی به کار انداخته و از اهمیت خاصی برخوردار می باشد و در این قسمت از  هر کدام از دانش آموزان خواسته می شود که دلیل خود را کتبی و یا شفاهی بیان کنند.

از دانش آموزان خواسته می شود که دلیل خود را با دوستان هم تیمی خود در میان گذاشته و معیار گروهی را انتخاب کنند.

در این قسمت آموزگار با ارائه معیار استاندارد را ه را برای رسیدن به فعالیت صحیح را هموار می کند

هر کدام از دانش آموزان با توجه به معیار استاندارد به انجام فعالیت صحیح مبادرت ورزیده و سپس با فعالیت اولیه ی خود مقایسه کنند.

در آخرین مرحله آموزگار فعالیت دانش آموز را در مرحله قبل مشاهده نموده و در صورت لزوم راهنمایی های لازم را به عمل می آورد.

نمونه ای از تدریس دوم شناخت شکل های هندسی و ضلع

آموزگار از دانش آموز می خواهد تا برخی از شکل های هندسی را با استفاده از وسیله ترسیم کنند و اضلاع آن را مشخص کنند.مثلاً مثلث ، مستطیل . سپس دانش آموزان به صورت فردی شکل ها را در دفتر خود می کشند و پس از کشیدن معلم از آن ها می خواهدکه به اشکال کشیده خوب دقت کنند و فکر کنند که آیا به درستی انجام داده اند ؟ سپس در گروه با یکدیگر مشورت کرده شکل های کشیده شده را هم ببینند و بگویند که هر شکل چه خصوصیاتی باید داشته باشد که نشان دهنده ی صحیح بودن آن است. پس از آن آموزگار صفحه ی مربوط را نشان داده و از آن ها می خواهد که متن را با هم خوانده و در باره  ی شکل ها ی رسم شده نظر دهند و بار دیگر آن شکل ها را ترسیم کنند و آموزگار نیز آن ها را بررسی نموده و در صورت لزوم درس را به نتیجه می رساند
[ یکشنبه 20 مهر 1393 ] [ 09:21 ب.ظ ] [ محمد صارمی ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ با مدیریت محمد صارمی سرگروه پایه چهارم شهرستان بروجردجهت استفاده همکاران فرهنگی در راستای افزایش کیفیت آموزش و با مطالب آموزشی -فرهنگی -اطلاعات عمومی و... فعالیت می کند
موضوعات وب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
داستان روزانه

=


دریافت کد پرواز حباب ها