تبلیغات
نسیم دانش بروجرد

نسیم دانش بروجرد
اللهم عجل لولیک الفرج 

مشخصات كلی  نام درس: هدیه های آسمان  موضوع: به جای ...  درس :  10 پایه چهارم

تعداد دانش آموزان : 27 نفر زمان : 45 دقیقه نام آموزگار:             دبستان:

 

مهارتهای قبل از تدریس

هدف كلی: فراگیران با نحوه ی انجام تیمم آشنا می شوند.

اهداف رفتاری (انتظارات آموزشی)

1.      فراگیر شرایط وجوب تیمم را ذكر می كند. (دانش)

2.      مراحل انجام دادن تیمم را بیان می كند. (دانش)

3.      تیمم را با رعایت احكام آن نمایش می دهد. (مهارتی دانشی)

4.      احكام ضروری تیمم را توضیح می دهد. (درك و فهم شناختی )

5.      نامی برای درس انتخاب می كند. (تجزیه و تحلیل ، شناختی )

6.      از روی درس روان می خواند. (مهارتی ، دانشی)

7.      تصاویر درس را توضیح می دهد. (مهارتی ، دانشی)

8.      نتیجه درس را بیان می كند. (تركیب ، شناختی )

رسانه های آموزشی: خاك پاك، سنگ سیاه ، سنگ مرمر ، خود فراگیران ، كتاب هدیه ها ،  كتاب كار پوستر و پوستر مراحل تیمم .


ابزارهای ارزشیابی :   1- فهرست وارسی   2- پرسشهای شفاهی ( دوست داری برایت بگویم ،                 من می توانم.)   3- كتاب كار   4- انجام كار عملی  

روش تدریس: روشهای مشاركتی با استفاده از (الگوی قضاوت عملكرد ، نمایش، پرسش و  پاسخ ، خطابی)               

 

مهارتهای ضمن تدریس

            سنجش آغازین:

1.      تیمم یعنی چه؟

2.      چه مواقعی افراد خانواده شما تیمم می كنند؟

ایجاد انگیزه و آمادگی

1-    مقداری خاك، یك سنگ سیاه ویك سنگ مرمر روی میز قرار می دهیم و از فراگیر می خواهیم حدس بزنند اینها برای چیست؟

2-    از فراگیران می خواهیم اگر دانسته یا خاطره ای درباره ی دفاع مقدس دارند بیان كنند.

 

ارائه درس و آماده سازی فعالیت گروه:

از فراگیران می خواهیم كتاب را باز كنند ، تصاویر درس را با دقت نگاه كنند. مفاهیم را ازروی تصویر بیان كنند (فن تصویر خوانی )

معلم با احساس از روی درس می خواند و در بخش دوست داری برایت بگویم: « چگونه  رزمندگان  اسلام حتی در زمان درگیری با دشمن ، عبادت خدا را فراموش نمی كردند؟ »

نظر فراگیران را می پرسم و در ادامه صحبت آنان را اینگونه تكمیل می كنم كه:

رزمندگان اسلام و هر مسلمانی حتی در شرایط سخت نیز عبادت خدا را فراموش نمی كنند و  وظایف  دینی خود را به جا می آورند.

مهارتهای ضمن تدریس

            چون جلسه قبل از فراگیران خواسته ام در مورد مطالب ذیل تحقیق كنند.

(1- شرایط وجوب تیمم 2- چگونگی انجام تیمم   3- تیمم بر چه چیزهایی صحیح است؟ )

این سؤال را از آنان می پرسم:  به جز شرایط درگیری، چه زمانی می توان به جای وضو تیمم را   انجام   داد؟

سپس با توجه به مطالب آموخته شده از فراگیران می خواهیم نامی برای درس تعیین كنند (در گروه مشورت كنند)

مهارتهای پس از تدریس

            جمع بندی و نتیجه گیری:

1-    از فراگیران می خواهم درگروه درحضور یكدیگر تیمم كنند. و( قضاوت نمایند)

2-    از هر گروه یك نفر به نمایندگی گروه به جلوی كلاس بیایند و تیمم را انجام دهند. (بقیه قضاوت كنند)‌

3-    خودم در جلوی كلاس تیمم را انجام می دهم (ارائه معیار ) (قضاوت عملكرد خود)

ارزشیابی تكوینی : انجام قسمت من می توانم (من می توانم به هنگام نیاز به جای وضو  گرفتن   تیمم كنم برای تیمم لازم است. ...)

تعیین تكلیف:

-       انجام تیمم در حضور افراد خانواده و گزارش به كلاس در جلسه آینده

-     انجام تمرینات كتاب كار و شماره گذاری مراحل تیمم


[ یکشنبه 20 مهر 1393 ] [ 08:06 ب.ظ ] [ محمد صارمی ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ با مدیریت محمد صارمی سرگروه پایه چهارم شهرستان بروجردجهت استفاده همکاران فرهنگی در راستای افزایش کیفیت آموزش و با مطالب آموزشی -فرهنگی -اطلاعات عمومی و... فعالیت می کند
موضوعات وب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
داستان روزانه

=


دریافت کد پرواز حباب ها